Διαδραστικός περίπατος σε έναν φανταστικό κόσμο στο Gaîté-Lyrique του Παρισιού


Ένα κυβερνοδάσος, μερικά ρομποτικά κρίνα, ένας ηλεκτρονικός κήπος με τριανταφυλλιές. Αυτά είναι μερικά από τα στοιχεία που συναντούμε στη νέα έκθεση με τίτλο «Capitaine futur et la supernature» (Ο καπετάνιος του μέλλοντος και το υπερφυσικό) στο Gaîté-Lyrique του Παρισιού που θα διαρκέσει έως τις 15 Ιουλίου 2018.  «Ο καπετάνιος σκέφτηκε ότι θα μπορούσαμε να ανακαλύψουμε έναν καινούργιο κόσμο που φιλοξενείται στα βάθη των οθονών μας. Δεν επέστρεψε από το ταξίδι του, εξακολουθεί να είναι στα βάθη της εποχής μας. Ο καπετάνιος επαναπροσδιορίζει τη γνώση του για τον κόσμο», εξηγεί η Jos Auzende, επιμελήτρια της έκθεσης.

Η έκθεση στοχεύει στην εξερεύνηση μιας ψηφιακής υβριδοποιημένης γης. Οι επισκέπτες, με τη βοήθεια ενός χάρτη εξερεύνησης, κατεβαίνουν στο υπόγειο του κτιρίου όπου «βυθίζονται» σε ένα περιβάλλον ηλεκτρονικών και ρομποτικών θορύβων. Το απαλό φως δίνει στον χώρο μια αίσθηση σπηλιάς ενώ στους τοίχους προβάλλονται κινούμενα ζώα που απαρτίζουν αυτό το νέο οικοσύστημα.

Capitaine Futur et la Supernature, exposition à la Gaîté Lyrique, du 4 avril au 15 juillet 2018. © Vinciane Lebrun-Verguethen/Voyez-Vous

Η έκθεση αποτελείται από 18 έργα, 15 από τα οποία έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αυτήν. «Το υπερφυσικό στοιχείο της έκθεσης εξετάζει τον ρόλο του ανθρώπου μέσα σε έναν κόσμο μηχανών», δηλώνει η επιμελήτρια. «Αν μιλάμε πολύ δυνατά, τα ηλεκτρονικά τριαντάφυλλα κλείνουν». Σε ένα άλλο έργο, η ενέργεια που παράγει ο επισκέπτης, δημιουργεί μια αλυσιδωτή αντίδραση όπου τα φύλλα ενός νέου είδους διπλώνουν και ξεδιπλώνουν σαν origami.

Πέρα από τη παιχνιδιάρικη πλευρά της, η έκθεση θέτει ερωτήματα σχετικά με τον κόσμο του σήμερα και του αύριο. «Θέλουμε να αμφισβητήσουμε τον κόσμο της τεχνολογίας», εξηγεί η επιμελήτρια της έκθεσης. Όπως για παράδειγμα στο έργο «Déferlement» όπου ο επισκέπτης βρίσκεται μέσα σε ένα απομονωμένο δωμάτιο και στο κέντρο ενός καταρράκτη που τον περιβάλλει. Ο καταρράκτης συμβολίζει τη συνεχή ροή πληροφοριών που λαμβάνουμε από παντού. Η εγκατάσταση αντιπροσωπεύει τόσο το άγχος όσο και την υπνωτική πλευρά αυτής της συνεχούς ροής. Την έκθεση πλαισιώνει ένα πλούσιο πρόγραμμα με συναυλίες, συνέδρια, εργαστήρια, προβολές και βίντεοπαιχνίδια.

ΠΗΓΗ: LeMonde

Μοιράσου το άρθρο:



Πηγή

Απάντηση